Μνήμη Σαπαρμουράτ Νιγιαζόφ (1940 – 2006)

Σαπαρμουράτ ΝιγιαζόφΟ Σαπαρμουράτ Νιγιαζόφ, θα μείνει στην ιστορία ώς ο πρώτος πραγματικός σουρρεαλιστής ηγέτης.

Η μοίρα θέλησε να γεννηθεί σε μια χώρα όπου, αλλίμονο, η πρωτοπορία στην τέχνη κυνηγήθηκε. Ο ίδιος όμως κατάφερε να κάνει τέχνη, όχι στον καμβά, αλλά στην πολιτική.

Ας κάνουμε μια ανασκόπηση στα επιτεύγματα του ηγέτη αυτού:

  • Απαγόρευσε τις γενειάδες και τα μακριά μαλλιά στους νέος, αποδεικνύοντας πως κατέχει την αρχαία γνώση: τα μαλλιά, συμβολίζουν τη γνώση που εξακτινώνεται από το κεφάλι, γι’ αυτό μόνο οι γέροντες έχουν δικαίωμα να φέρουν μακριά μαλλιά.
  • Ζήτησε την κατασκευή ενός παλατιού από πάγο, στη μέση της ερήμου.
  • Άλλαξε τις ονομασίες του ψωμιού και του μήνα Απριλίου, με το όνομα της μητέρας του Gurbansoltanedzhe.
  • Απαγόρεψε τους σκύλους στην πρωτεύουσα λόγω κακοσμίας.
  • Απαγόρεψε το play-back.
  • Έδινε ιατρικές συμβουλές στους υπηκόους του.
  • Θέσπισε την Εθνική Ημέρα του Καρπουζιού.

Κι αυτό δεν είναι παρά ένα μικρό απάνθισμα των απλών, καθημερινών πράξεων του ηγέτη. Ο οποίος όμως δεν αρκέστηκε εκεί. Έπρεπε να καταθέσει την εικόνα του για τον κόσμο.

Όχι, δεν έγραψε ούτε κόκκινο βιβλίο (σαν τον Μάο) ούτε πράσινο βιβλίο (σαν τον Καντάφι) ούτε κανένα βαρετό βιβλίο ανακατασκευής του σοσιαλισμού. Τέτοια έργα αρμόζουν σε κοινούς πολιτικούς. Ο Νιγιαζόφ, συνέγραψε ένα έπος, την Ruhnama, θεσπίζοντας παράλληλα και ειδική ημέρα της εβδομάδας (Ruh Gün – Σάββατο), όπου οι πολίτες της χώρας του θα έπρεπε να τη διαβάζουν. Σε μια συγκινητική εκδήλωση μεγαλοψυχίας, έκανε ειδική συμφωνία με τον Αλλάχ, όσοι διαβάσουν την Ruhnama τρεις φορές να έχουν μια εξασφαλισμένη θέση στο μουσουλμανικό παράδεισο.

Ένας μεγάλος ηγέτης, που σίγουρα άνοιξε δρόμους στον Υπαρκτό Σουρρεαλισμό.

This entry was posted in Επίτιμα Μέλη and tagged . Bookmark the permalink.

5 Responses to Μνήμη Σαπαρμουράτ Νιγιαζόφ (1940 – 2006)

  1. prkls says:

    Πράγματι!!!!!
    Καιρός ήταν να τιμηθεί αυτή η μεγάλη μορφή του παγκόσμιου πνεύματος!
    Προσωπικά αγνοούσα το περιεχόμενο του έπους Ruhnama (βγάζει μάτι η ελληνική ρίζα της λέξεως, εκ του “ρίχνομαι” ή “ρίχνουμε”, ήτοι το έπος που το διαβάζουν οι πιστοί προκειμένου να ρίξουν στο φιλότιμο τον Αλλάχ για να τους μπάσει στον παράδεισο). Πάντως, καθώς ανεγίγνωσκα το έπος, ένα δέος με κατέλαβε, ένα περίεργο πράμα, και επείσθην πλήρως ότι ο εν λόγω ηγέτης (και εποποιός) ήτο ένας άνθρωπος ολωσδιόλου φωτισμένος!

    Προτείνω, ως ένδειξη τιμής στη μνήμη του, να μεταφραστεί και να εκδοθεί στα ελληνικά αυτό το σημαντικό έργο!!!!

    Μετά τιμής,
    Συντ Ακατανόμαστος
    Πατατακιοκαλλιεργητής

  2. K. Κουσουράτος. says:

    Αγαπητέ Συντ, δε θα γινόταν να μη συμφωνήσω μαζί σας. Γιατί να μην εκδοθεί παράλληλα και η βιογραφία του, μαρτυρίες από τη ζωή του, τα αποφθέγματά του, κ.ο.κ.

    Σας χαιρετώ, αγωνιστικά πάντα,
    ο Πρόεδρος.

  3. pølsemannen says:

    Αν και σουρεαλιστής ο ανυπέρβλητος Σαπαρμουράτ Νιγιαζόφ, δεύτερος μόλις μετά τον Προφήταν Μουχάμαντ (saw) ξέρει από οικογενειακές αξίες!

    Α) Μάνα είναι μόνο μία

    Β) Μάαααανννααα!!! ΚΑΦΕ!!!

    Η αλλιώς ψωμί τον Απρίλη.

    ( Μα είναι πράγματα αυτά; )

  4. K. Κουσουράτος. says:

    Κύριε Πολσεμάνογλου, με πιάσατε στα πράσσα.

    Η αλήθεια είναι πως ωραιοποίησα λίγο την εικόνα του Νιγιαζόφ, παραλείποντας ενέργειές του που ουδεμία σχέση με σουρρεαλισμό έχουν. Π.χ. απαγόρεψε το μακιγιάζ στους εκφωνητές ειδήσεων ώστε να φαίνεται καθαρά το φύλο τους. Κι εκεί θα συμφωνήσω, είναι πράγματα αυτά;

    Πλην, δεν ήθελα να είμαι τόσο αυστηρός στην κρίση μου: είναι ο πρώτος σουρρεαλιστής ηγέτης και είναι επόμενο να απέχει από το τέλειο. Ιδού στάδιον δόξης λαμπρόν για τους επιγόνους.

  5. aerosol says:

    Με προβλημάτισε αυτό με τους παρουσιαστές. Γιατί να στερηθούν οι άνθρωποι τις καλλυντικές ιδιότητες του μακιγιάζεως;
    Μπορούν κάλλιστα να στέκονται βαμμένοι αλλά, ταυτοχρόνως, όρθιοι και γυμνοί, έτσι ώστε να είναι σαφές το φύλο τους.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.