Αφοί Χαϊτίδη: Χάος

Επειδή πολύ μαυρίλα έχει πέσει, λίγο τα τελευταία κομμάτια, λίγο η αλλαγή του theme που ήρθε κι έδεσε με το φθινοπωρινό κλίμα, αποφάσισα πως ήρθε η ώρα να ρίξω λίγο το επίπεδο του blog και να βάλω κάτι τελείως καλτ.

Γενικώς, απεχθάνομαι τη φάση του «να κάνουμε πλάκα». Στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, πρόκειται περί ενός άλλοθι εκείνων που βαριούνται να θέσουν σε λειτουργία τα εγκεφαλικά τους κύτταρα. Πάρτε για παράδειγμα μια παρέα όπου τα μουσικά γούστα είναι ανάμεικτα. Οι «χαμηλών γούστων» βαριούνται να συγκεντρωθούν και να εκτιμήσουν τη μουσική των «υψηλών γούστων» μελών της παρέας και, τελικά, στην επιλογή της μουσικής, γίνεται ένας συμβιβασμός όπου οι πρώτοι είναι ευχαριστημένοι, οι δεύτεροι, ίσα που δεν το θεωρούν ηχορρύπανση: σε κάθε περίπτωση, ο συμβιβασμός γίνεται προς τα κάτω.

Εκεί μπαίνει, δήθεν αθώα, το άλλοθι του «έλα μωρέ, να σπάσουμε λίγη πλάκα». Αν η πρόθεση ήταν ειλικρινής, δε θα υπήρχε πρόβλημα. Αλλά μόνο ειλικρινής δεν είναι. Κάθε γούστο, ακολουθεί πορεία ελεύθερης πτώσης για να προσγειωθεί στα γελοιωδέστερα δείγματα που υπάρχουν. Από το Φλωρινιώτη, κάποτε, μέχρι τα σύγχρονα αστέρια της Πάνια.

Και καλά ο Φλωρινιώτης, μια χρονιά είχε ταράξει τα νερά. Σήμερα, τα προαναφερθέντα αστέρια, κυριάρχησαν στο top 10 της ελληνικής δισκογραφίας: 6 από τα 10 singles δικά τους. Κι ο Φλωρινιώτης επανεμφανίστηκε στην επικαιρότητα.

Εντάξει δηλαδή, το να δεις κάτι το «καλτ» επειδή προέκυψε ή επειδή έτυχε μία φορά στο τόσο, δεν είναι καθόλου κακό. Αλλά όταν κάποιος αποζητά το γελοίο, κανονικά θα πρέπει να το ψάξει λίγο καλύτερα, γιατί στην πραγματικότητα, κάπου ταυτίζεται.

Κάνοντας λοιπόν την αυτοκριτική μου (σύντροφοι) πιάνω αυτή τη λεξούλα παραπάνω: πρόθεση. Ο Κωνσταντίνος Χαϊτίδης, συνθέτης και στιχουργός του καλτ σουξέ που αναρτώ σήμερα, μπορεί να έφτιαξε κάτι το τελείως αποτυχημένο από πλευράς αισθητικής. Ωστόσο, η σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζει το δημιούργημά του, με κάνει να του αναγνωρίσω την ειλικρινή πρόθεση. Ο άνθρωπος δε θέλει μια «ξεπέτα» θέλει να κάνει τέχνη. Κι ας μην τα καταφέρνει. Οι λαρυγγισμοί της αρχής, οι δραματικές συγχορδίες πριν το ρεφρέν, μαρτυρούν την πατρική στοργή του Φρανκεστάιν στο τερατάκι του. Μπορεί να είναι ένας κακός καλλιτέχνης, αλλά τουλάχιστον παραμένει καλλιτέχνης. Κι αυτό είναι το σημείο στο οποίο ταυτίζομαι.

ΥΓ. Μου αρέσει που είχα πρόθεση να το ρίξω στην πλάκα σήμερα…

This entry was posted in Ελληνική μουσική, Παραβάσεις. Bookmark the permalink.

3 Responses to Αφοί Χαϊτίδη: Χάος

  1. elafini says:

    όταν φοβόμαστε ή ντρεπόμαστε να παραδεχτούμε αυτά που σποραδικά δείχνουν ασυμβίβαστα με την εικόνα του εαυτού που έχουμε πλάσει, τότε η πλάκα είναι η πιο γρήγορη δικαιολογία

    καλημερούδια

    (η γραμματοσειρά ακόμη ματια βγάζει :P)

  2. nicon says:

    Ενδιαφέρουσα η οπτική σου! Όχι μόνο σ’ αυτό το post αλλά και σε όλο το blog. Καλώς σε βρίσκω!

  3. Jean-Lyc says:

    @ελαφίνι,

    συμφωνούμε (αλλά πρέπει να βρω τι φταίει με τη γραμματοσειρά).

    @nicon,

    ευχαριστώ, καλώς ήλθες!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.