Το αιδοίον της Σαπφούς (με ολίγην Μακεδονία)

Παρακολουθώ τις τελευταίες ημέρες, με μεγάλη περιέργεια, τη διαμάχη που έχει ανοίξει γύρω από την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων τριών κατοίκων της Λέσβου ενάντια στην Ομοφυλοφιλική Λεσβιακή Κοινότητα Ελλάδος. Άφησα μάλιστα και σχόλιο στο φίλο μου τον Τελεολογικό, το οποίο όμως δεν έγινε αντιληπτό κι έτσι νοιώθω την ανάγκη να το επεκτείνω κάπως περισσότερο.

Γενικώς, οι αρχαίοι Έλληνες δεν ήταν πολιτικώς ορθοί. Οι επιθετικοί χαρακτηρισμοί με γεωγραφική προέλευση έδιναν κι έπαιρναν. Κρητίζειν, Σίφνιος γάμος, Λήμνιο έγκλημα και γενικώς, έκαναν τέτοια ρατσιστικά ατοπήματα. Ο Λουκιανός, στους Εταιρικούς Διαλόγους του κάνει λόγο για κάποιες Λέσβιες λεσβίες, αλλά αυτό είναι μάλλον συμπτωματικό. Για τον Αριστοφάνη το «λεσβιάζειν» αναφέρεται μάλλον στην προτίμηση για το στοματικό έρωτα, χωρίς να διασαφηνίζεται ποτέ αν αυτός είναι ομοφυλοφιλικός ή ετεροφυλοφιλικός.

Ευτυχώς αυτές οι ρατσιστικές, αντιδημοκρατικές εποχές έχουν παρέλθει, και σήμερα έχουμε πολιτική ορθότητα, μια αρετή εις την οποία το ΚΟΥΣΟΥΡΙ φυλάττει Θερμοπύλας!

Πλην όμως, ως ΚΟΥΣΟΥΡΙ, πιστεύουμε και σε άλλες δημοκρατικές αρχές, όπως π.χ. το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού. Κι εδώ, το Λεσβιακό ζήτημα παρουσιάζει σημαντικές ομοιότητες με το Μακεδονικό. Δεχόμαστε τον αυτοπροσδιορισμό των γειτόνων; Κι αν δεχόμαστε τον αυτοπροσδιορισμό των γειτόνων, γιατί να μη δεχτούμε και το δικό μας αυτοπροσδιορισμό; Παραβιάζει ο αυτοπροσδιορισμός των Σκοπιανών / Λεσβιών το αντίστοιχο δικαίωμα των Μακεδόνων / Λέσβιων; Δύσκολα πράγματα… Αναλογιστείτε! Μια λάθος απόφαση του εδώ δικαστηρίου μπορεί να ανοίξει την κερκόπορτα για τη φίλη και γείτονο χώρα στα βόρεια σύνορά μας!

Βρισκόμαστε στο σταυροδρόμι της πολιτικής ορθότητας και του δικαιώματος του αυτοπροσδιορισμού. Ποιος θα λύσει το Γόρδιο Δεσμό;

Ένα ακόμα ζήτημα που ανέκυψε, είναι αυτό της αξίας της Σαπφούς. Από όσο μπόρεσα να καταλάβω από τα σχόλια στις διάφορες συζητήσεις, η αξία των ποιημάτων της Σαπφούς διαφοροποιείται πλήρως στην περίπτωση που η γλώσσα θήλεος τινός άγγιξε το αιδοίον της ποιήτριας: αν το συγκεκριμένο γεγονός δεν συνέβη, η Σαπφώ είναι μια μεγάλη ποιήτρια και δέκατη μούσα της αρχαιότητας. Εάν όντως συνέβη, είναι ντροπή και όνειδος για τη Λέσβο και για όλο τον αρχαίο πολιτισμό! Τελικά η επίδραση του λεσβιακού έρωτα είναι μεγάλο μυστήριο. Όπως ο χριστιανικός γάμος, αμφότεροι έχουν τη δυνατότητα «να μεταβάλλουν πράγματα, να αλλοιώνουν καταστάσεις, να μεταμορφώνουν γεγονότα, να καθιστούν το αμαρτωλόν άγιον, το απηγορευμένον ευλογημένον, να υψώνουν το γεώδες εις τον ουρανόν».

Τώρα, για ποιο λόγο ο λεσβιακός έρωτας δεν συγκαταλέγεται στα μυστήρια της ορθοδόξου εκκλησίας, θα σας γελάσω.

Συγνώμη για την παρέμβαση και τη σεξουαλική σκηνή (έχουμε και νούμερα να ανεβάσουμε) συνεχίζω στο θέμα!

Η μόνη λοιπόν λύση που διαβλέπω στο θέμα, είναι να ακολουθήσουμε τις προτροπές της πολιτικής ορθότητος, και, τῃ αρωγῄ του queer theory, να συμφωνήσουμε πως οι λεσβίες πρέπει να αποκαλούνται (πολιτικώς) ορθότερα ως «γυναίκες με μη συμβατικό σεξουαλικό προσανατολισμό», για συντομία ΓΜΜΣΣΠ ή ΓΥΜΕΜΗΣΥΣΕΠΡΟ ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων!

Και, για την ιστορία, ας αναφέρω πως η προγιαγιά μου ήτο Λεσβία (από την Καλλονή, όχι από τη Μυτιλήνη όπως του Μποστ) άρα είμαι κι εγώ κατά 1/8 λεσβίος και μάλιστα Καλλονός!

This entry was posted in Εξωτερική Πολιτική, Ισοπολιτεία and tagged , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Το αιδοίον της Σαπφούς (με ολίγην Μακεδονία)

  1. bidibis says:

    Πάλι καλά που αποκαλούνται οι ομοφυλόφιλες λεσβίες γιατί αλλιώς σιγά μην ήξερε κανείς στο εξωτερικό κατά που πέφτει αυτό το νησί στη χάρτη. Έχουμε παραφρονήσει μαζικά με φαίνεται!

    Καιρός τώρα είναι να μας αρχίσουν στις μηνύσεις και οι κάτοικοι της Μογγολίας, επειδή αποκαλούμε τους ανθρώπους που πάσχουν από σύνδρομο down Μογγόλους.

  2. Κρείτων Κουσουράτος says:

    Αγαπητέ Βιδιβή,

    κατά την άποψή μου, αυτά τα θέματα θα μπορούσε να είναι κάλλιστα αντίστροφα. Λέτε όλες οι λεσβίες να έχουν την όρεξη να τις ταυτίζουν με την νήσο; Με βάση τον νόμο των πιθανοτήτων, όλο και κάποια θα υπάρχει που δε θα τους χωνεύει τους λέσβιους, για οποιοδήποτε λόγο. Γιατί να θέλει να ταυτίζεται με αυτούς; Αντίστοιχα, τα άτομα που πάσχουν από Μογγολισμό, επίσης, γιατί να θέλουν να ταυτίζονται με τους κατοίκους της εξωτικής Μογγολίας;

    Είναι πολλές οι οπτικές!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.