Εναρκτήριο λάκτισμα

Δύσκολο πράγμα σήμερα να είσαι δωδεκαθεϊστής…

Από τη μια, έχεις τους απ’ έξω οι οποίοι, μη γνωρίζοντας τίποτε για την κατάσταση, σε τσουβαλιάζουν με ό,τι γραφικότητα τους έρθει.

Από την άλλη, έχεις (μερικούς από) τους από μέσα, οι οποίοι κάνουν ό,τι είναι δυνατόν για να δικαιώσουν τους προηγούμενους.

Κι η κατάσταση αυτή ίδια ήταν και ίδια παραμένει, από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου μέσα στον λεγόμενο «ελληνοκεντρικό» χώρο, κοντά στα 15 χρόνια. Ναι, αλλά όταν για 15 χρόνια δεν έχει βελτιωθεί η κατάσταση, όταν εξακολουθεί να υπάρχει άγνοια γύρω από το χώρο μας και τις θέσεις που πρεσβεύει κι όταν τα παρατράγουδα όχι μόνο δεν ελαττώνονται, αλλά ακούγονται ολοένα και πιο δυνατά, τότε έρχεται μια στιγμή που ως συνειδητός δωδεκαθεούσος, πρέπει να κάνεις μια επιλογή: ή τα παρατάς και κάθεσαι σπίτι σου, ή κάνεις κάτι για την κατάσταση.

Το 12830.gr ήταν και συνεχίζει να είναι μια προσπάθεια για να ελαττωθεί το (υπαρκτό, μην κρυβόμαστε) χάσμα ανάμεσα στο χώρο και την υπόλοιπη κοινωνία. Χρειαζόταν όμως κάτι παραπάνω. Κι αυτό το παραπάνω αποφάσισα να κάνω, φτιάχνοντας έναν καινούργιο χώρο, που να ξεχωρίζει όμως από τον υπόλοιπο ιστότοπο. Το 12830.gr είναι ο χώρος ενημέρωσης για την ελληνική θρησκεία. Οι «Λυκοφρωνισμοί» είναι οι προσωπικές μου απόψεις και μπαίνουν χωριστά, ώστε να μην μπλέκονται τα δύο μεταξύ τους. Και βέβαια, στον προσωπικό μου αυτό χώρο μπορεί κανείς να σχολιάσει χωρίς να χρειάζεται να γίνει μέλος στο 12830.gr.

Μείνετε στο ακουστικό σας. Η διακόσμηση του χώρου είναι προσωρινή. Ενδεχομένως κι ο τίτλος. Τα άρθρα αρχίζουν σύντομα. Μέχρι τότε, σας αφήνω:

  • Τον «Εθνικάρα», ένα αντιπροσωπευτικό κείμενο που έγραψα με φίλους στο όχι και τόσο μακρυνό 2004. Αν το έγραφα σήμερα, θα χρειαζόταν δυο-τρεις συνέχειες.
  • Και τα παρακάτω τραγουδάκια. Το δεύτερο είναι στα ισπανικά, αλλά αυτό δεν νομίζω να τρομάξει κανέναν ελληνοκεντρικό. Τα ισπανικά άλλωστε, όπως όλες οι γλώσσες, είναι παρεφθαρμένα ελληνικά! 😀

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

8 Responses to Εναρκτήριο λάκτισμα

  1. Iθάκη says:

    Είθε να είναι μάχιμο και καλοτάξιδο στους ωκεανούς του διαδικτύου το νέο σου ιστολόγιο!

  2. Ἀριστοκλῆς says:

    Ποιὸ χάσμα, ὦ Λυκόφρον! Ὁλόιδιοι δὲν εἴμαστε μὲ τὴν ὑπόλοιπη κοινωνία; Ἀκριβῶς τὰ ἴδια ἐλαττώματα δὲν ἔχουμε;

  3. Αρίστιππος says:

    Φίλε Λυκόφρονα με γειά το νέο σου blog. Θέλω να κάνω ένα σχόλιο για το χάσμα που υπάρχει ανάμεσα στο “χώρο” και την ευρύτερη κοινωνία. Ο κόσμος θεωρεί το δωδεκαθεϊσμό γραφικό γιατί τον παρουσιάζουμε γραφικό. Λίγοι θα ακολουθήσουν μια θρησκεία στην οποία χρειάζεται (ή τουλάχιστον είναι συνηθισμένο) να φοράς ενδυμασία άλλης εποχής. Ακόμα και στην Αθήνα του Περικλή, θα γελούσαν αν κάποιος παρουσιαζόταν στην αγορά με ενδυμασία της μυκηναϊκής εποχής. Και οι Χριστιανοί σήμερα θα γελούσαν αν κάποιος πήγαινε στον επιτάφιο ντυμένος οσιομάρτυρας του 4ου αιώνα.

    Επίσης, η θρησκεία μας σήμερα είναι αποσπασμένη από την πόλη και το μεγαλύτερο μέρος της λατρείας γίνεται στην εξοχή. Αλλά η ΠΟΛΗ είναι η καρδιά της κοινωνίας. Μέχρι να χτίσουμε ναό μέσα στην Αθήνα, θα μπορούσαμε να κάνουμε πομπές με αγάλματα ή ξόανα των θεών. Φορώντας κουστούμι, όχι χλαμύδα. Και όταν μετά από χρόνια παρουσιαστούν στην πομπή και κυβερνητικοί παράγοντες, αυτό θα είναι το σημείο απογείωσης.

  4. Λυκόφρων says:

    Θεοί!

    Μπαίνω στη διαχείριση και διαπιστώνω πως έχει κρατήσει τα σχόλια. Αυτά παθαίνεις όταν δεν προσέχεις στην εγκατάσταση 😛

    @Ιθάκη
    Ευχαριστώ πολύ!

    @Αριστοκλή
    Σωστός. Ακριβώς τα ίδια, σε ανησυχητικό βαθμό!

    @Αρίστιππε
    Κοίτα, με το θέμα της «χλαμύδας» έχω τις αντιρρήσεις μου. Οι ορθόδοξοι ιερείς έχουν τα ίδια άμφια εδώ και αιώνες κι αυτό δε φαίνεται γραφικό. Στα χωριά ο κόσμος φορά τις τοπικές ενδυμασίες και καλά κάνει. Αν τώρα θίγουμε το θέμα του κιτς και της υπερβολής, εδώ υπάρχει θέμα πράγματι.

    Ανοίγεται φυσικά ενδιαφέρον θέμα. Μην ανησυχείτε, θα το αναλύσουμε κι αυτό από δω!

  5. πρκλς says:

    Με γειά, καλοτάξιδον, γόνιμον κλπ κλπ.
    το νέον ευλόγιον.
    Αυτά προς το παρόν, με αφορμή το εναρκτήριο λάκτισμα.
    Τα υπόλοιπα, μόλις γίνει η πρώτη σεντρα στη μεγάλη περιοχή
    🙂

  6. Λυκόφρων says:

    @Περίκαλλε,
    Η σέντρα έγινε, τώρα σε ποια περιοχή είναι η μπάλλα δεν ξέρω, αυτό που ξέρω είναι πως τώρα, δεν έχεις δικαιολογία! 😀

  7. Ιπποδάμεια says:

    Με γειά καλέ, το blog! Άντε, να βλέπουμε και λίγο περισσότερο τις απόψεις σου, γιατί τον τελευταίο καιρό μας έχεις λείψει από το 12830… (Αν και… παρατηρώ μήπως μια επιστροφή, από τα Προμήθεια και μετά;) 🙂

    Όσον αφορά το θέμα της «χλαμύδας»… είναι ένα μεγάλο θέμα. Κι εσύ δίκιο έχεις, κι ο Αρίστιππος δίκιο έχει.
    Οι ορθόδοξοι ιερείς φορούν μεν τα ίδια άμφια εδώ και αιώνες, αλλά ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο δεν φαίνεται γραφικό στον κόσμο. Συνήθεια. Απλά πράγματα. Και όσο κι αν θα θέλαμε, η «χλαμύδα» δεν είναι συνηθισμένο. Και σίγουρα όχι μέσα σε τέτοια πλαίσια. Μολονότι δεν βλέπω γιατί να μην μπορεί κανείς να λατρεύει με αρχαία ενδυμασία αν έτσι προτιμάει, για την εικόνα που προσφέρεται στον έξω κόσμο, θεωρώ πως αυτό που κάνει η ομάδα Λάβρυς είναι το καλύτερο… Έχουν προφανέστατα έναν συγκεκριμένο ενδυματολογικό κώδικα, έχει κάπως έναν «αρχαίο αέρα» ας πούμε, είναι όμως στην ουσία μοντέρνο και απέχει παρασάγκας από την χλαμύδα. Όοοσο εχθρικά κείμενος κι αν βρίσκεσαι στον χώρο, βλέποντας τους Λάβρυς, το τελευταίο που θα μπορούσες να πεις είναι πως είναι γραφικοί.

  8. Λυκόφρων says:

    @Ιπποδάμεια,

    μερικές φορές χρειάζεσαι και μια προσωρινή αποστασιοποίηση για να φρεσκάρεις λίγο την οπτική σου.

    Σωστές οι παρατηρήσεις σου, μην ξεχνάμε πάντως πως τα μέλη της Λάβρυς πραγματοποιούν ιεροτελεστίες χρόνια τώρα κι έχουν αποκτήσει μια σχετική πείρα. Για τα υπόλοιπα… μη βιάζεστε, θα γράψω κάποια στιγμή και γι’ αυτό το θέμα!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.